oncontextmenu="return false"

Söderköpingtripp inställd.

Idag var planen att vi alla i familjen skulle åka till Söderköping och äta glass på smultronstället. Vi kom till Jönåker då vi märkte att det inte skulle vara värt att åka dit när det spöregnar, och speciellt inte för Ida och Micke som åkte motorcykel. Så vi tog en tripp ner till Hamnen o tog oss en glass. Jag Hade inte så stor valmöjlighet bland glassarna eftersom jag testar om jag har fått laktos. Men glassen var jättegod ändå.

The Shawshank Redemption

The Shawshank Redemption var jättebra och märkte sen att det var filmen Nyckeln till frihet. Men jag hade inte sett den o det hade inte resten av min familj heller. Iallafall myste vi med dipp och gosaker, och jag fick mig en egen liten laktosskål.

Svärdsklova

Idag tog jag och Cian cyklarna ner till havet. De har gjort om Svärdsklova med nya bryggor och fixat till massor så det såg annorlunda ut men fint :) Sen åkte vi hem och Ida kom med bussen så solade vi för att här på torpet har det varit strålande sol hela dagen. Och nu är det dags att kolla på Shawshank Redemption med hela familjen.

Söndag

Idag spenderade jag dagen till att ligga och sola och lyssna på musik. Solen gick imoln stup i kvarten och så blåste det massor med, men lite färg kanske man fick ! Har inte vart så kreativ med min pågående tavla idag, har vart så söndagstrött. Jag hjälpte Micke att måla huspanel så det var jag till hjälp lite iallafall.

Ny tavla på G

Helgen känns så lång när man har massor att göra, skönt! Speciellt när man sitte och bara målar i timtal. Det går snabbt och jag är snart klar med tavlan. Så ni få ha ögonen öppna !!

Ekologiska råvaror

Idag kom mamma hem med färska råvaror från hennes väns Gårdsbutik.
Supermysiga förpackningar och enorma salladshuvuden. Men min favorit måste vara honungen, som hon köpte speciellt för mig <3

Börja jobba

Ja nu har man kommit in lite i jobbrutinen igen, gå upp tidigt och vara på jobbet 06:30. Idag målade jag parkeringstreck och det var faktiskt hur roligt som helst. Och idag kom äntligen kom solen fram så man fick sig lite färg.

Gräsänka

Ja nu är det dags attt börja jobba. Jag ska jobba resten av sommaren och min älskling kommer stanna hemma :( Det kommer kännas som en låång sommar utan Cian. Men jag hoppas att han kan komma och hälsa på mig så ofta som möjligt. Jag älskar han så otroligt mycket och han kommer vara saknad så fort jag sätter mig på bussen hem :`(

Harry Potter and the Deathly Hallows part 2

Idag ska jag och Cian fira vår 9 Månadersdag med att kolla på Harry potter and the Deathly Hallows part 2 på Bio !! Vi firar också att han har fått ett jobb och att vi kommer skiljas åt i sex veckor imorgon. Men vi kommer ses under de veckorna så det känns inte att det är så lång tid ifrån varann.

New shoes

Mina underbara nya adidasskor!! Jag har de i svart med och de passar mina fötter så bra, så fick lova att
köpa ett till par och lagra upp med. De var på REA med :)

Harry potter

Harry Potter Order Of The Phoenix  Jag har sett alla Harry Potter filmerna utom den sista som vi både är sugna på att se. Mys på hög nivå med hemmagjord hallonsmoothie och popcorn :) Idas hallon som hon skickade med sig med den underbara tårtan :) Tack Ida !!

JobHamburgaren

Denna 250 g burgaren heter jobburgarn och Cian gjorde denna underbara måltid som en hyllning till våran inflyttning. Har nog aldrig ätit så god hamburgare någonsin.

Flytt

Med kartonger upp till taket i vår etta packar vi nu det absolut sista grejerna. Mamma, Micke och Emelie kommer i eftermiddag och då ska vi ta de tunga grejerna. Gulliga syster Ida har bakat oss en kaka som vi ska få för att vi flyttar. Det ska firas ikväll när allt är på sin plats. Men nu måste jag fortsätta, det finns tydligen inte tillräckligt med kartonger för våra saker så vi måste gå en runda med våra resväskor. Ha´re :)

Veckan på Tenerife

I väntan på familjen Padron... På flyget till London.
London Stansted
Fish and chips och en Bulmers såklart !!
Snart där... Hotel costa los Gigantes

Vårt rum. Det var ju lite synd att sängarna gled isär bara :)
Poolen

Karros Födelsedag

Marknad

Nere på stranden

Sista kvällen :( Jag,Cian,Melinda och Fabian satt o snacka långt in på kvällskvisten, jätte trevlig avslutning. Så bilderna nedanför dagen efter, är jag och Cian inte så superpigga.

Sista morgonen

Resan hem gick bra förutom att vi fick vänta i London i tre timmar extra, men hellre att det sista flyget vart försenat än några av flygen påvägen ner. Jag är så otroligt lycklig över denna resa och vi hade sååå trevligt. Kvällarna var ju oslagbara, speciellt när vi kusiner fick våra skrattanfall :) Denna resa är oförglömlig.

Karros present

Här är min senaste skapelse som jag gjorde åt min Moster Karro på hennes 40-års dag.
Jag målade klänningen med akrylfärg, rosetterna gjorde jag av små band köpta på panduro och destamma med spetsen i hörnet. Bilderna på sytrådarna och nålarna är Scrapbooking-klistermärken och sen satte jag dit en nål och tråd i den bilden med nålar, och köpte små pappersblommor som jag målade lila i olika nyanser.

Tenerife

Jaha, nu är man hemma efter en vecka på Hotel Costa los Gigantes :) Har haft en underbar vecka med familjen och älsklingen Cian. Man har druckit massa goda drinkar och ätit god mat och tonvis med glass och slush(Hur det nu stavas) ;) Är riktigt nöjd att vi alla kunde åka o gratta moster på Tenerife, och hon blev ju såå glad på flygplatsen när hon fattade att vi skulle med !! Tack så mycket G.mormor att du gav oss den här chansen <3